مجموعه فرهنگی امام صادق (ع) نهادیست مردمی. این مجموعه در سال ۱۳۶۴ شمسی، با ارشادات و راهنمایی های استاد علامه محمدرضا حکیمی و با اشراف و سرپرستی حجت‌الاسلام سید علی محمد حیدری، و با کوشش تنی چند از روحانیون ،پزشکان و پیشه وران تاسیس گردید. نهاد فوق مشتمل بر واحد های متعدّد فرهنگی، اجتماعی، کتابخانه، […]

برگزاری همایش سومین سالگرد درگذشت علامه محمدرضا حکیمی

نویسنده: فاطمه انصاری
ارسال شده در تاریخ ۱۷ شهریور ۱۴۰۳

همایش «انسانم آرزوست، انسان‌شناسی و انسانگرایی در اندیشه و آثار علامه محمدرضا حکیمی» در شامگاه جمعه ۱۶ شهریور ۱۴۰۳ در تالار علامه حکیمی مجموعه فرهنگی امام صادق (ع) میبد، برگزار شد.  سخنرانان همایش حضرات حجج اسلام دکتر مهدوی راد و حسین انصاری دبیر همایش در سخنان خود به اهمیت و جایگاه برجسته استاد حکیمی در سپهر اندیشه شیعی و به ویژه در موضوع همایش که نگاه انسان گرایانه استاد حکیمی است، به ایراد سخنرانی پرداختند. 

حضور دوستداران و علاقمندان استاد فقید رونق افزای جلسه همایش بود. در این جلسه ابتدا ۳ مقاله انتخاب شده توسط نویسندگان ارائه گشت و سپس با سخنرانی دکتر مهدوی راد در «شناخت جایگاه الحیات و نگاه نو به انسان در آثار علامه حکیمی» ادامه یافت. پس از ایشان حجت الاسلام حسین انصاری با موضوع «بررسی‌های انسان گرایانه اندیشمندان معاصر در آثار علامه حکیمی» در زمینه پیشینه شناسی موضوع همایش، سخنرانی خود را ایراد کرد و در پایان از از مدعوین و حاضران و دست اندرکاران، تشکر و قدردانی به عمل آورد. 

برنامه ریزی و ساماندهی همایش «انسانم آرزوست» سالیاد سومین سالگرد رحلت علامه حکیمی(طاب ثراه) توسط دفتر مطالعات اندیشه های علامه حکیمی، و مجموعه فرهنگی امام صادق علیه‌السلام میبد و موسسه فرهنگی تحقیقاتی سید احمد اخوان دستمالچی، برگزار شده است.

IMG_20240907_225649_952

در این نشست کتابچه حاوی گزارش تشکیل همایش و چکیده ۱۵ مقاله برگزیده در همایش، در ۴۶ صفحه (قطع خشتی) تقدیم حاضران گردید. تدوین مقالات همایش طی فراخوان اختصاصی در آغاز تیرماه سال جاری و توسط؛ «گروه پژوهشهای دینی ۱» وابسته به مجموعه فرهنگی امام صادق علیه السلام میبد، و «گروه پژوهش‌های دینی ۲» وابسته به خانه دکتر کمال قاسمی یزد، تدوین شده است. در ارزیابی مقالات رسیده به دبیرخانه، اساتید فرهیخته آقایان دکتر حسین قافی و دکتر شهاب الدین وحیدی و کتر سید حسین نقیبی‌زاده انجام مسئولیت کردند. همچنین در این جلسه استاد یدالله سعدی شخصیت فرهنگی و مدیر نشر دلیل ما ، نشر برجسته و ناشر نمونه چندین سال متوالی در نمایشگاه بین المللی کتاب جمهوری اسلامی، و ناشر اختصاصی آثار علامه حکیمی نیز حضور داشت.

گزارش های تفصیلی از این همایش، به زودی در همین سایت و کانال تلگرامی مجموعه فرهنگی، در اختیار علاقمندان قرار خواهد گرفت.

Print Friendly

یک نظر برای این مطلب

  1. […] برگزاری همایش سومین سالگرد درگذشت علامه محمدرضا حکیمی […]

یک نظر بگذارید